南投-【榕樹公】

  日期一樣是在十月七日。

  如果要用比較大的神的話,其實題目應該改為保生大帝,可是我的目的是在於這棵聽說在87水災時救了不少人的大榕樹。

榕樹公←救人的老榕樹

  有個古蹟的標示,覺得…南投真是到處都古蹟!?囧a
  在榕樹下有個記載著關於老榕樹在87水災時救人事蹟的石碑…,還有人為此建了座小廟祭拜感謝他(還是該用“祂”呢?)

古蹟標示  記載歷史的石碑 榕樹公的廟

  然後就回家吃飯了,晚上還有逛夜市這樣~。

0 Responses to “南投-【榕樹公】”


  1. No Comments

Leave a Reply

It sounds like SK2 has recently been updated on this blog. But not fully configured. You MUST visit Spam Karma's admin page at least once before letting it filter your comments (chaos may ensue otherwise).